Ogrzewanie podczerwienią od a do z

serwis nagrzewnic powietrza


Popularność ogrzewania podczerwienią jest faktem, z którym dziś już nikt nie dyskutuje. Ogrzewanie podczerwienią jako alternatywa dla węgla, ale także wiatraków, energii z wody, czy chociażby paneli słonecznych jest coraz częściej stosowana w Polskich domach. Wyróżniają ją trzy ceny. Pierwsza z nich to ekologia - ogrzewanie podczerwienią jest bardziej bezpieczne dla środowiska niż tradycyjne sposoby ogrzewania. Drugi aspekt – to oszczędność czasu – nie trzeba podkładać do pieca, troszczyć się o takie rzeczy jak zakup węgla dobrej jakości. Wreszcie element trzeci, dla wielu najważniejszy – oszczędność pieniędzy i chłodna kalkulacja. To dlatego warto zainteresować się ogrzewaniem podczerwienią!



Nagrzewnica samochodowa

serwis nagrzewnic powietrza

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa


Elastyczność pracy elektryka

Bardzo często powstaje konieczność skorzystania z pomocy elektryka w późnej porze nocnej. Wielu elektryków, którzy zakładają własne firmy świadczące usługi elektryczne decyduje się na całodobowy profil działalności. Jest to owszem, o wiele bardziej męczący system pracy, ale jednak dzięki temu można znacznie zwiększyć liczbę klientów korzystających z usług danej firmy. Taka elastyczność pracy elektryka sprawia, że klienci, u których w domu nastąpiła awaria mogą poprosić o pomoc w dowolnej porze. Ma to znaczenie zwłaszcza w większych miastach, ponieważ żyjący tam ludzie prowadzą bardzo napięty styl życia i w związku z tym naprawy wolą przeprowadzać na przykład w godzinach wieczornych.


Dodane: 19-04-2019 15:58